چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ تمرینات تیم امید کشورمان در حالی پیگیری می‌شود که غلامحسین پیروانی نسبت به همکاری‌نکردن باشگاه‌ها با تیم امید ابراز نارضایتی کرده است.

سرمربی تیم امید گفته که باشگاه‌ها، بازیکنان خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و با این رویه به مشکل برمی‌خوریم. تمرینات آماده‌سازی تیم امید در حالی انجام می‌شود که همچنان سه بازیکن این تیم به نام‌های احسان حاج‌صفی از تیم سپاهان، بختیار رحمانی و آرش افشین از فولاد خوزستان به دلیل همکاری نکردن این باشگاه‌ها در تمرین روز دوشنبه غایب بودند. این مسئله باعث دلخوری و گلایه غلامحسین پیروانی از فدراسیون فوتبال شده است.

غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم امید در این مورد گفت: «تیم امید پس از 36 سال می‌خواهد به المپیک صعود کند و در همین گام اول، برخی باشگاه‌ها بنا را بر عدم همکاری گذاشته‌اند و این برای تیم ملی فوتبال یک کشور زیبنده نیست.» وی تصریح کرد: «برای موفقیت تیم امید همه باید دست به دست هم بدهند و از این تیم حمایت کنند و امیدوارم در این راه باشگاه‌ها حساسیت و سنگینی مسئولیت تیم امید را درک کنند.»

به گفته امیرحسین پیروانی، مربی تیم امید با توجه به فرصت کوتاه باقیمانده تا اعزام تیم
به آفریقای‌جنوبی تنها تعدادی از بازیکنان بزرگسال دعوت شده می‌توانند ویزای سفر
 به آفریقا را دریافت کنند و احتمال همراهی تمامی بازیکنان بزرگسال در این سفر بسیار ضعیف است.» وی با بیان اینکه هیچ شناختی از حریفانی که قرار است در این تورنمنت با آنها روبه‌رو شویم، نداریم اظهار داشت: «کمترین شناختی ازحریفان خود نداریم و تنها با اتکا به توانایی بازیکنان امید در این تورنمنت سنگین شرکت می‌کنیم و هدف‌مان از این بازی‌های تدارکاتی، شناخت بیشتر نسبت در شرایط سخت مسابقه است و به دنبال نتیجه‌گیری نیستیم.»

4 بازیکن بزرگسال در تیم فوتبال امید

چهار بازیکن تیم ملی بزرگسالان کشورمان در سفر تیم فوتبال امید به تورنمنت آفریقای‌جنوبی مشخص شدند. بنابر اعلام کادرفنی تیم فوتبال امید به دنبال مشکلات خروج از کشور تعدادی از بازیکنان این تیم، چهار بازیکن بزرگسال جایگزین بازیکنان تیم امید شدند تا در سفر تدارکاتی به آفریقای‌جنوبی،  این تیم را همراهی کنند. براین اساس از سوی کادرفنی تیم امید سیدجلال حسینی (سپاهان)، حسین کاظمی (استقلال)، سیدمهدی رحمتی (مس کرمان) و محمدرضا خلعتبری (ذوب‌آهن) به تیم فوتبال امید دعوت شدند. قرار است تیم فوتبال امید کشورمان فردا با 25 بازیکن برای شرکت در دو دیدار دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال بوتسوانا (14 تیر) و قهرمان باشگاه‌های آفریقای‌جنوبی (21 تیر) عازم ژوهانسبورگ شود.

احضار غایبان تیم امید به کمیته‌ انضباطی

بازیکنان غایب تیم ملی فوتبال امید به کمیته‌ انضباطی احضار خواهند شد. با آغاز تمرینات آماده‌سازی تیم فوتبال امید 3 بازیکن از حضور در تمرینات این تیم خودداری کرده و تاکنون خود را به مربیان تیم  معرفی نکرده‌اند. احسان حاج‌صفی، بازیکن میانی تیم سپاهان و بختیار رحمانی و آرش افشین دو ملی‌پوش تیم فولاد خوزستان حضور در تمرینات تیم‌های باشگاهی‌شان را به شرکت در تمرینات تیم امید ترجیح داده‌اند که به گفته‌ مسئولان فدراسیون فوتبال اگر در تمرینات تیم امید شرکت نکنند، کمیته‌ انضباطی در این  رابطه تصمیم خواهد گرفت.

باشگاه‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان اعلام کرده‌اند که به دلیل دریافت نکردن نامه‌ دعوت این بازیکنان از حضور آنها در اردوی تیم ملی امید خودداری کرده‌اند. همچنین دوشنبه امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که به همین دلیل اجازه‌ حضور حسین کاظمی بازیکن میانی استقلال در اردوی آفریقای‌جنوبی تیم امید را نخواهد داد. این در حالی است که مهدی تاج رئیس کمیته‌ تیم‌های ملی در حال رایزنی با باشگاه‌هایی است که بازیکنانشان در اردوی تیم ملی حاضر نشده‌اند. تاج در این رابطه گفت: «این مشکل حل خواهد شد و در گفت‌وگویی که با مسئولان باشگاه سپاهان داشتیم قرار شد حاج‌صفی به اردوی تیم ملی ملحق شود.»

رئیس کمیته‌ تیم‌های ملی در پاسخ به این سئوال که آیا ارسال نشدن دعوت نامه‌ بازیکنان فوق از سوی فدراسیون صحت دارد یا خیر، گفت: «نامه‌ دعوت از این بازیکنان به باشگاه‌های مربوطه ارسال خواهد شد و اگر پس از آن بازیکنی غیبت داشته باشد به کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال فراخوانده خواهد شد. تیم ملی فوتبال امید ایران خود را برای شرکت در اردوی آفریقای‌جنوبی و برگزاری دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی بوتساوانا و تیم کایزرچیف آفریقای جنوبی آماده می‌کند.»

کد خبر 84629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز